v Co se mi honí hlavou

Čas k přečtení: 3 min.

Snapchat vlogy z celého dubna jsou na konci článku.

Začátkem roku jsem se rozhodl, že budu natáčet videa. Mým záměrem bylo ukázat ostatním můj příběh, mé návyky, jak může vypadat zdravý životní styl, co jím, proč tak jím, jak cvičím, jak se živím přes internet, jak trávím svůj čas, když nemusím chodit do práce jako ostatní atd. Chtěl jsem ostatní motivovat a inspirovat.

O více jak 4 měsíce později mě to stále neomrzelo, ale změnil jsem taktiku. Respektive nástroj. Natáčení YouTube videí je časově hodně náročné. Nejde ani tak o samotné natáčení, ale o stříhání. U několika minutového videa je dost možné strávit i několik hodin. Pokud je to jenom nějaká message, kterou nahraju na jedenkrát, je to pohoda. Ale pokud je to například celý víkend, který jsem strávil někde na výletě, je to fakt opruz.

Od roku 2014 jsem ještě nesestříhal žádnou dovolenou – Island, cyklovýlet, Severozápadní Amerika, Malta, Vysoké Tatry, snowboarding v Rakousku, Řím, Cuba, Malajsie, Thajsko… Nic! Všechny záběry mi leží na externím hardisku a čekají, až s nimi začnu kouzlit. Stříhání videí mě očividně nebaví. Raději trávím ten čas u grafů, s Hančou nebo čtením o výživě a fitness. A to jsem si myslel, že najednou začnu natáčet videa o mém lifestylu a budu je stříhat? Jak naivní 😀

Vyřešil to Snapchat

Chtěl jsem přijít na způsob jak natáčet vše live, ale přitom videa archivovat, aby se na ně mohli podívat zpětně všichni. Nejlépe mobilem, protože ten mám neustále u sebe. Pokud chci inspirovat ostatní tím, jak žiju a co dělám, musím se natáčet u všeho zajímavého. A nesmí mi v tom bránit třeba to, že u sebe nemám foťák nebo že se stydím se tím foťákem natáčet.

Voilá, přivítejte Snapchat! Rozhodl jsem se, že ho vyzkouším na naší cestě po Malajsii a Thajsku. Snapoval jsem neustále vše, co se tam dělo. Měli jsme internet v mobilu, takže to bylo skutečně celé live. Sledovalo nás pár desítek známých a psali mi, jak je to pecka, vidět všechno s námi. No a já jsem si tam uvědomil, že bych videa ukládat a potom je nahrávat na YouTube. Mrkněte na video z Asie.

Snapchat má obrovsku výhodu – nic se nestříhá! Syrové záběry v délce maximálně 15 vteřin se ihned nahrávají do tzv. “My Story”, kde se na ně po dobu následujících 24 hodin může podívat každý, kdo mě sleduje. Vynikající! Chci se o něco podělit? Mám tady a teď zajímavou myšlenku? Chci teď hned někoho inspirovat? Šup s tím na Snap! Další výhodou je i těch max 15 vteřin, které mě drží zkrátka (neumím se vyjadřovat k věci, všechno strašně okecávám) a já musím myšlenky vykristalizovat a vypustit ze sebe co nejrychleji. Ideální!

V Asii mě to fakt bavilo a já tedy snapoval i nadále. Vše jsem si ukládal, abych to mohl později nahrát na YouTube. Říkám si, že je to momentálně ten nejlepší způsob, jak vám všem ukázat můj život a inspirovat vás jím. Do dnešního dne stále natáčím a budu rád, když nebudete sledovat pouze archiv vlogů na YouTube, ale i live přímo na Snapchatu. Jsem tam pod nickem @kapusnak. Nebo stačí zapnout snapchat a vyfotit můj snapcode:

Snapchat-8520302728948292784

Duben 2016

V prvním týdnu uvidíte jaká zdravá Paleo jídla bez sacharidů si vaříme, jak si děláme svůj vlastní kefír z Tibetské houby, jak běhám a cvičím, něco málo z mého tradingu, procházku po Praze a návštěvu různých podniků – Angelato, U Pinkasů, U Zlatého Tygra, I Need Coffee, U Glaubiců, Dolce Abbraccio, soutěž v otvírání ústřic, Náplavku, tatrák v Naše maso, náš 10denní challange Bikram jógy, jakou kávu pijeme doma, jak vypadá náš běžný nákup v LIDL a nakonec koncert mého oblíbeného DJe Kygo.

V druhém týdnu uvidíte food festival na Náplavce, jaká zdravá Paleo jídla bez sacharidů si vaříme, Bikram jóga, Mléko z farmy a Nákup z farmy, Náplavka, boží kebab na Štěpánské, tajné místo s levnou zeleninou kde občas nakupujeme, právnická fakulta, kalestenika a můj cvičební deník, náš automatický vysavač, trading.

V třetím týdnu uvidíte naše zdravé Paleo vaření (kuře s chřestem, roastbeef), cesta do Zlín, Zlín, rodina, můj domov, zubař a nová keramická korunka, zdravé stravování i ve Zlíně, protože naši jí stejně jako já, první letošní kolo.

V třetím týdnu uvidíte cestu autem zpět do Prahy, naše zdravé Paleo vaření bez sacharidů (kuřecí vývar, trhané vepřové s guacamole, batátové hranolky a lusky, brokolice se žampiony a kuřecím, hovězí steaky s kapustičkami a slaninou), burger a sushi burger v Mozaika Burger & Co., jak vypadá náš typický nákup + obsah ledničky, rozhovor pro podcast Proti Proudu s Danem Tržilem, procházka na IPák po Nuseláku, podcasty, sobotní farmářské trhy na Náplavce s kamarádem, letošní premiéra v Praze na kole.

Máte něco na srdci? Klikněte zde a napište komentář.

Komentář

  1. Ahoj Kubo, vidím tam ten kreatin a bca a hrozím se! Bca je ještě rámcově v klidu ale na ten kreatin bacha, to je sračka a rozhodně nepatří do jídelníčku člověka se zdravím životním stylem. Takové věci nech kulturistům, ti ať se tím klidně odrovnají. Jinak držím palce, M. Juřena

    • Ahoj Matyáši, děkuji za komentář a za Tvou starost, moc si toho vážím! Nicméně Tě ale vyvedu z omylu a rád Ti dodám podnět ke studiu. Bohužel nejspíš vycházíš stále ze zastaralých informací a máš vůči creatinu zbytečné předsudky založené pouze na nevědomosti. Ale to je v pořádku, stačí jenom nastavit growth mindset, vzdělat se a názor změnit, to je naprosto přirozené. Creatin je pro tělo životně důležitÁ amino kyselina, kterou vstřebává z potravin, které jej obsahují (maso, vejce, ryby) a ukládá ve svalových a nervových buňkách ve formě creatin fosfátu – ten slouží jako energie pro tyto buňky. Respektive je nezbytnou součástí procesu vytváření ATP (základní forma energie v našich buňkách), které se využíváním buněk vyčerpává. Suplementací tak de facto navyšuješ zásoby energie v buňkách a tím dosahuješ skvělých benefitů, jenž jsou podloženy mnoha studiemi. Creatin tedy beru ze 2 důvodů – 1) svaly mají více energie a já tak mohu udělat více opakování cviku, čímž je více stresuji a tím dodávám podnět k růstu a houževnatění (hustší svalové vlákno), 2) zlepšení kognitivních funkcí zrychlením synapsí mezi buňkami. Creatin byl před mnoha lety odsuzován, bohužel však na základě ničím nepodložených skutečností. V té době to byly pouhé výmysli, neopodstatněné argumenty. Ta doba už je ale pryč a jak jsem zmínil, je mnoho studií, které dokazují skvělé pozitivní účinky navýšení zásob creatinu v těle. Začalo se jím dokonce zpomalovat průběh mentálních onemocnění a to právě z důvodu zlepšení kognitivních funkcí člověka navýšením energetických zásob v nervových buňkách. Synapse mezi buňkami díky creatinu probíhají rychleji a člověku to tak rychleji “pálí“. U starých lidí jsou výsledky velmi znatelné! Nikdy bych nebral nic, co jsem si předem neprostudoval v několika článcích podložených moderními studiemi. Mimo jiné také zesiluje schopnost srdce (svalu) pumpovat krev, což je vynikající pro snížení rizika různých kardiovaskulárních onemocnění a obecně pro zdraví člověka. Pokud se tedy skutečně chceš vzdělat a nemít zbytečné předsudky a nežít v nevědomosti, potom si pročti například následující odkazy nebo si vyhledej creatine myths na Googlu: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Je toho hodně, i na YouTube je řada zajímavých videí. Stačí chtít dozvědět se nové informace a změnit názor tak, aby byl podložený skutečnými pravdivými fakty. O “rámcově v pohodě” BCAA se asi rozepisovat nebudu, protože bych Tě musel znova vyvádět z omylu. Trénovat své tělo a opravdu mu dávat zabrat bez suplementace BCAAček je víceméně sebedestrukce. Opět, jsou to aminokyseliny, které jsou esenciální pro regeneraci svalu po tom, co jsou namáhány a stresovány například silovým tréninkem. Proti BCAA snad nemůže existovat jediná námitka a podle mě ani nikdy neexistovala. Pokud ano, je to opět ničím nepodložený nesmysl. Pro každého, kdo to se cvičením myslí vážně, by měly být neoddělitelnou součástí zdravé stravy. Pokud máš nějaký dotaz, rád ho zodpovím 🙂

  • Podobný obsah podle štítku