v Doporučuji

Jíte pšenici, žito, ječmen, oves, špaldu, kukuřici, proso, cous cous, bulgur, rýži nebo další obilniny a výrobky z nich? Pijete pravidelně pivo?

Pokud jste jako většina lidí, má ve vaší dietě pečivo své hrdé místo a nedokážete si bez něj představit snídaně, svačiny, ani večeře. U některých z vás tvoří až 50% příjmu kalorií! Navíc žijete v přesvědčení, že celozrné a bezlepkové varianty jsou “zdravé” (nikoliv méně škodlivé) a za způsobené zdravotní následky si dokonce připlácíte.

A stejně tak jako většina lidí pociťujete několikrát do týdne bolest hlavy, migrény, trpíte ekzémem, bolestmi kloubů, častou zácpou/průjmem, letargií nebo nedostatkem soustředěnosti?

Věděli jste, že většinu z toho a mnohem více (další autoimunitní onemocnění, rakoviny, metabolický syndrom, Alzheimer, deprese, schizofrenie) zapříčiňuje právě konzumace obilnin a výrobků z jejich mouky?

Nejde pouze o smrtelný lepek, ale o to, jakým způsobem se v dnešní době obilniny pěstují, jak se geneticky upravují, jaké pesticidy se používají nebo například jak jsou uskladňovány – obrovským problémem je například plíseň, i z plesnivé mouky se dá totiž bohužel udělat chutný chléb a ten prodávat.

Pokud počítám všechny články a podcasty, které jsem za posledních několik měsíců o škodlivosti obilnin vstřebal, je tento díl s doktorem Peter Osbornem v podcastu Lewise Howese nejspíše tím nejdokonalejším. Dozvíte se v něm během pouhých 50 minut veškeré základy, které byste měli o škodlivosti obilnin vědět, když je denně konzumujete. Bez čtení mnoha složitých textů a bez nutnosti zacházení do detailů (zde přeci jenom pro zájemce).

Pokud chcete udělat něco pro své zdraví a cítit se konečně zase jako lidi, věnujte tomuto podcastu značnou pozornost. Je to jenom necelá JEDNA hodina vašeho času, která vám ale může zachránit život. Nepřeháním.

Máte něco na srdci? Klikněte zde a napište komentář.

Komentář