v Inspirace, Zdraví

Poprvé po 5 letech v posilovně

Čas k přečtení: 4 min.

Od začátku prosince mám nově Multisport kartu. Za pár stovek měsíčně můžu každý den navštívit jedno ze spolupracujících sportovišť – posilovny, skupinové cvičení, plavecké bazény, sauny, lezecké stěny, tréninky bojových sportů a další.

Díky tomu jsem dnes asi po 5 letech navštívil “fitko” a chytil klasickou činku do ruky. A to jenom proto, abych ji přidržel mezi chodidly a zvýšil tak odpor při svých 10 shybech. Za celý svůj život jsem byl v posilovně tak 50x, z toho tak 40x když mi bylo 19 a nějakou dobu jsem se snažil chodit pravidelně. Teď když mám ale Multisportku, tak budu chodit cvičit i do posilovny, protože zaprvé cvičit venku v té kose už není tak příjemné, a zadruhé dělat všechno z domu – v mém případě pracovat, cvičit, jíst – taky není úplně ok. Chce to občas vidět i nějaké lidi 😀 Nicméně stejně tam pojedu svou klasickou kalisteniku, tak jako dnes.

Nemám chuť se dnes rozepisovat o tom, jak marketing gigantických amerických společností působí na dnešní konzumní společnost a neustále jí předhazuje dokonalá těla sportovců, kteří posilováním a doplňky stravy žijí. Ukazují nereálné výsledky? Nikoliv. Nepravděpodobné pro člověka žijícího běžným životem? Tak určitě.

Tímto krátkým příspěvkem bych chtěl pouze inspirovat ostatní a především na fotce ukázat, že zdravé, silné, dobře vypadající tělo se skutečně funkčním svalstvem, kosterním, kloubním, šlachovým a nervovým systémem lze postupně pomalu vybudovat pravidelným cvičením pouze se svou vlastní váhou. Největší problém u většiny lidí vězí v nereálných očekáváních. Ostatně tak jako ve všech ostatních oblastech našeho života.

Shyby, kliky, dipy, dřepy, planky a jejich variace. Nic víc není potřeba pro to, aby muž i žena vypadali tak, jak by měli od přírody skutečně vypadat. Bez nadbytečného tuku a s přirozeným množstvím svalstva.

S vlastní váhou cvičím necelé 3 roky, z toho pravidelně až poslední rok. Co to znamená pravidelně? Tak 2x až 3x do týdne. Někdy jenom 15 minut, někdy 40. Nikdy ale rozhodně ne víc než hodinu. Sem tam do toho nějaké osobní challanges jako třeba nyní 200 kliků denně. Divíte se, že stačí civičit tak krátce? V průměru 2 hodiny týdně? Ono déle ani cvičit nejde, protože všechny cviky zapojují většinu svalových partií v těle a člověk se daleko rychleji unaví. Na rozdíl od izolovaných cviků typických pro gym bros. O to více je ale takové cvičení zdravější pro všechny systémy našeho organismu, včetně kardiovaskulárního.

Někdy se o všech výhodách kalisteniky a třeba i o praktických radách rozepíšu více. Teď na to ale není moc času, za hodinu se otevírá burza a já se musím připravit. Chtěl jsem pouze na své první fotce ze šatny fitka v životě ukázat, jak může (a měl by) vypadat každý mladý muž, aniž by trávil zavřený 8 hodin týdně v předražených prostorech a používal stroje, které pouze napodobují to, co tělo opravdu potřebuje. A to i přesto, že ve svých 19 letech vážil 94kg a přesně před 7 lety vypadal tak, jak vidíš dole na fotce. To znamená nešel do dospělejšího věku s již štíhlým, vypracovaným tělem z mládí, jako někteří.

Ještě ani zdaleka nejsem ve formě, do které se pouze se svou vlastní váhou můžu dostat. Je mi 25 let a cvičím teprve chvíli, ale nikam se neženu. Budu cvičit tak dlouho, dokud mi to zdraví dovolí. Bez správného stravování a obecně zdravých životních návyků by všechna snaha přicházela v niveč, ale to vše já beru už za naprostou samozřejmost.

Jestli se stydím? Už ani vlastně ne, není vůbec za co. Jsem se svým tělem skutečně spokojený. S nikým se neporovnávám a kdo porovnává, ten má svůj vlastní problém. Já se ve svém životě pouze snažím být lepší než jsem byl já sám před rokem. Každý jsme jedinečný, ať už jde o genetickou výbavu nebo o vášeň pro určité činnosti, a proto není zdravé, porovnávat se s ostatními.

A jak lze při pravidelné kalistenice vypadat? Někteří z mých vzorů tadytadytady, tady, tady a nebo tady. Podívejte se, jak vypadají a především na to, čeho všeho jsou se svým vlastním tělem schopní. Fascinující!

Máte něco na srdci? Klikněte zde a napište komentář.

Komentář